Fagerstrands G15-lag ble invitert til utefotball i solskinn på Berger KGB av Nesoddens G15, og det ble en jevn kamp som først ble avgjort mot tampen av andreomgangen.

Etter flere måneder i Bakkeløkkahallen pga. at Myklerud-banen er stengt, var det godt for FIF å endelig komme ut i frisk luft. Og det var stor spenning blant våre G15-spillere på hvordan dette skulle gå, uten å ha trent skikkelig på en stor bane siden i fjor (med ett unntak av en treningskamp tidligere i år).

Men laget skulle absolutt henge med mot Nesodden, og de rødkledde skapte flere gode sjanser tidlig i kampen. Nesodden hadde også sine sjanser, men vår innlånte keeper fra Nesoddens 07-lag bidro aktivt med å holde nullen.

Det var også Fagerstrand som skulle score først: «Josh» Camarin ble spilt fram og med få touch fikk han fintet ut keeper og plassert ballen i mål til stor jubel fra tilreisende foreldre! Like før pause skulle Nesodden utligne til 1-1 på et frispark som ble slått i bakrommet.

Andreomgangen ble preget av slitne bein, men ikke så ille at ikke Fagerstrand klarte å score mer. For fjorårets toppscorer på laget, Emil Bakke Solheim, briljerte med en frekk tupp til høyre i mål. Det stod da 2-1 til Fagerstrand.

Nesodden skulle igjen utligne. De utnyttet et bytte hos FIF sentralt som ga dem tid og rom til å spille en gjennombruddspasning, og Nesodden-spilleren utnyttet sjansen til å sette inn 2-2.

På tampen av kampen skulle Fagerstrand trekke det lengste strået. Vår innlånte keeper NIF-keeper spilte opp til Josh på topp, og sistnevnte leverte matchvinnerscoring da han satte inn 3-2-målet for FIF. Det ble ikke mer til noen av lagene, og Fagerstrand tok en flott seier i en ellers tett og jevn kamp mellom naboklubbene.

Det var en svært snill match mellom lagene og Fagerstrand IF takker NIF for både gjestfriheten og muligheten til litt utefotball!