Det er bare å ta av seg hatten (og det som er) og hylle våre innebandyhelter! Etter en fantastisk snuoperasjon har FIF innebandy A-lag tatt lagets tredje seier av tre mulige i årets serie!

Det blomstrer så til de grader i FIF dette året, og i dag skulle Fagerstrands innebandylag igjen sikre en stor triumf for foreningen da laget halte i land lagets tredje seier på rad.

For Fagerstrand får ikke poengene levert på sølvfat denne sesongen. Laget må ta ut alt de har – hele tiden, og det er mye svette og energi som ligger igjen på banen når kampene er ferdigspilt.

Og det var nemlig HSIL som scoret de to første målene, begge i første periode. FIFs Joakim Udnæs reduserte til 1-2 etter å ha blitt servert av Jonas Karlström-Bjørnstad. Men brutalt nok økte HSIL ledelsen til 1-3 få sekunder etter, som også var stillingen etter andre periode.

Tredje periode derimot, da skulle ting vippe Fagerstrands vei!

Først satte inn Jonas 2-3 målet etter assist fra Martin Skålvik. Så utlignet Joakim stillingen til 3-3 for FIF (assist fra Hugo Øren).

Og med litt over 3 minutter igjen av kampen scoret svensken Jonas Karl Robert Karlström-Bjørnstad seiersmålet til stor jubel fra servitør Martin Skålvik og resten av laget, samt hjemmepublikummet på tribunen. Dermed stakk Fagerstrand av med alle poengene i bortekampen mot HSIL, en kamp som var svært jevnspilt, og det beste laget Fagerstrand har møtt hittil i sesongen!

For en idretthistorie vi skriver her på Fagerstrand og i Nesodden kommune! Tre av tre mulige kamper – vi har full pott! Et lag fullstappet med lokale gutter (og jente)! Dette er GØY!
(Mye utropstegn, men det er også fortjent!)

Se intervju med trener Roar Skålvik om seieren mot HSIL her:

Slik ser tabellen ut etter dagens kamp (tabellen oppdateres kontinuerlig om du leser denne artikkelen flere uker etterpå):

PosLagKVUT+-+/-P
4125076874-615
5125077396-2315
61230973107-349
712111056107-514
Neste kamp er på hjemmebane her på Fagerstrand. Da møter laget HSIL igjen, og her kan fort publikum være avgjørende faktor om Fagerstrand sikrer seg nye poeng! Laget og trenere håper at du har lyst til å være med på eventyret, og heie fram laget i årets (hittil) vanskeligste kamp!