Brødrene Karlsen har ingen forventning om en enkel kamp mot HSIL lørdag, til tross for at Fagerstrand vant 4-3 i forrige oppgjør mellom lagene.

Fagerstrands A-lag innebandy består av nesten utelukkende lokale Fagerstrand-helter. Og blant disse finnes det to brødre: Hans-Erik Karlsen og Jørgen Seim Karlsen! Og i tillegg til å spille på samme lag, spiller de faktisk på samme rekke!

– Et ekstra gir

– Som minste og eldstemann i en brødre flokk på tre er det absolutt moro å kunne spille på samme lag og ikke minst samme rekke. Til tross for noe ulike spillestiler utfyller vi hver vår rolle i laget godt, forteller brødrene til FIF media.

– Hans-Erik er jo en seig defensivt bauta som rydder unna alt som beveger seg i forsvarssonen og forrige sesong når vi spilte på ulike rekker fikk minstemann erfare akkurat det på trening. Det er ikke å legge skjul på at det er et ekstra gir som kommer frem når familieæren står på spill, og det er absolutt ikke et alternativ at noen av oss skal komme forbi den andre koste hva det koste vil, avslører kaptein Jørgen Seim Karlsen.

– Jørgen på sin side er også en spiller med defensive kvaliteter, men har et giftig målteft fremover i banen når sjansen byr seg, noe absolutt eldstemann har noe å lære av, konstaterer Hans-Erik Karlsen

Men hvordan står det til med «brødreduellen» når begge spiller på samme rekke, på samme lag?

– «Nesodden på langs» har vi samlet alle tre brødrene og moder’n til dyst. Der ble det tydelig at Hans-Erik er nødt til å steppe opp treninga ganske mye for å hamle opp med minste’n neste år, kan en smilende kaptein fortelle til oss.

På lørdag møter laget HSIL, og forrige kamp var det en snuoperasjon som sikret seieren med få minutter igjen å spille. Og skal vi tro brødrene blir det ikke mye enklere i oppgjøret i Bakkeløkkahallen!

– Etter snuoperasjonen forrige helg forventes det et revansjepreget HSIL som har brukt uken godt til å legge en kampplan mot oss. De var godt tjent med høyt press og stresse oss i oppspillet, så gjenstår det å se om de har krefter til å gjøre det over en lengre periode enn forrige match. Det som er sikkert er at når HSIL la seg bakpå defensivt etter 3-1 ledelse midtveis i 2. periode snudde kampen til vår fordel og forventer derfor at de ikke ønsker det scenario igjen. Vi stiller med et sterkere lag denne matchen så HSIL skal virkelig kjenne på hvor tungt det er å spille på Fagerstrands hjemmebane, avslutter yngstebror Jørgen.

– Jeg håper at vi kan fortsette spillet vårt som vi avsluttet forrige møte og ikke bruke så lang tid på og få hull på byllen denne gangen. Vi skal uansett gi de kamp til døra og gi alt vi kan for og sende de tomhendte hjem igjen, avslutter Hans-Erik.

30+ publikum = En heldig vinner av gavekort på 250 kr!

Lørdag kl. 16 spiller Fagerstrand en vanskelig hjemmekamp, den andre av totalt seks i årets serie, og publikum kan fort bli den avgjørende faktoren som tipper dette Fagerstrands vei! Derfor trenger vi hjelp av deg! Blir det mer enn 30 tilskuere på kampen trekker vi en heldig vinner rett etter kampslutt som stikker av med et gavekort på 250 kroner hos Energihuset Sport & Fritid-butikken på Tangen!

Blir rekorden ikke satt, gjelder regelen helt fram til vi bikker det antallet på en hjemmekamp!