Mellom innebandykampene lørdag fikk FIF-trener Roar Skålvik prisen som årets ildsjel 2023 av Nesodden Idrettsråd.

Headerbilde: Marius Krohn-Hauglie

NIR-representant Anne Stine Sæther ga vår mangeårige FIF-trener Roar Skålvik plakett og blomster som bekreftelse på at han er årets ildsjel 2023.

I 2016 var han en av initiativtakerne til å blåse liv igjen i A-lagstilbudet for innebandygruppen. Som et forbilde for både klubb og spillere har Roar demonstrert en imponerende grad av dedikasjon og engasjement for sporten og klubbens verdier gjennom sin rolle som A-lagstrener.

Seniorgruppen har de siste årene økt i antall, og ikke minst i kvalitet. Det har medført at laget har nådd et høyt, sportslig nivå da de mesterlig rykket opp til andredivisjon i 2023.

Og i 2023–2024-sesongen satte klubben en ny milepæl da de opprettet enda et seniorlag i FIF innebandy.

Med en positiv holdning og en evne til å spre optimisme, har Roar ikke bare bidratt til å løfte stemningen på seniornivå, men også styrket samholdet blant spillerne. Hans tilstedeværelse og bidrag har vært avgjørende for å opprettholde gruppens samhold og suksess gjennom årene.

Foto: Emil Walseth