Fagerstrand G14 skrev FIF-historie da laget scoret hele elleve mål i seieren mot Oppsal 3.

Oppsal 3 kom fra en 11-0(!)-seier mot HSIL 2, mens Fagerstrand hadde et forsmedelig tap mot Ljan i forrige runde friskt i minne. Men forrige runde skulle fort bli historie da de revansjesultne 14-åringene fra Fagerstrand tok i mot Oppsal torsdag kveld.

Det var en helt annen start på kampen for de røde sammenlignet med bortekampen mot Ljan. Laget hang sammen, og spillerne ofret seg for hverandre. Og i tillegg satt pasningene langt bedre. Og da Rasmus satte inn 1-0 for Fagerstrand (etter pasning fra Sander) etter ti minutter, hadde laget allerede hatt fem store sjanser!

Rasmus åpnet målshowet på Myklerud kunstgress denne torsdagskvelden!

Fagerstrand skulle som sagt putte mye i matchen, og selvfølgelig skulle Josh komme på scoringslisten. 13 minutter ut i kampen putter han etter å ha blitt spilt fram av Markus. 2-0 til Fagerstrand, og fremdeles var det tid til enda flere mål!

Josh etter å ha satt inn Fagerstrands andre mål i kampen.

17 minutter og Fagerstrand skulle øke til 3-0 med ny målscorer på protokollen, og ny servitør. Denne gangen var det Oliver som skulle score, etter å ha blitt spilt fram av Milosz. Tre mål, tre målscorere, og tre servitører. Det alene er egentlig svært bra! Men var vi ferdig der? Nei!

Oliver har nettopp satt inn 3-0-målet for FIF.

Det skulle ikke gå lange tiden før Fagerstrand økte til 4-0. 18 minutter ut i kampen sendte Rasmus avgårde en «ferdigscoret» pasning. Fra venstre side slo han en perfekt pasning langs bakken mot bakre stolpe, og der ventet målfarlige Josh – og sistnevnte hadde en enkel jobb med å styre ballen i mål. En krempasning, avsluttet med perfekt styring. Guttene hadde virkelig bevist at Ljan-kampen var et sjeldent arbeidsuhell.

Fagerstrand hadde nettopp økt til 4-0 mot Oppsal 3, etter scoring av Josh.

Utrolig nok skulle det ikke bli flere mål før pause. Til tross for dominans av Fagerstrand hadde Oppsal 3 sine sjanser, men i forsvarsspillet var Fagerstrand solide denne kvelden, og det som nådde hjem til Sid, hadde vår målvakt ingen problemer med å håndtere. Det kunne like fort vært en større ledelse til FIF, men Oppsal 3 hadde en offensiv og god keeper som hindret de rødkledde fra å ha flere mål før pausepraten.

«Måltørken» etter fjerde scoringen ga seg rett etter at andreomgangen ble satt i gang. Da fikk Sander spilt ballen til Markus, og sistnevnte hadde ingen problemer med å finne åpningen i Oppsal-forsvaret da han scoret Fagerstrands femte mål for dagen, og fremdeles gjenstod 34 minutter av andreomgangen.

Markus etter 5-0, med nytt eksempel på hvordan man kan feire en scoring!

Og få sekunder etter at Markus var ferdig med feiringen var det Emil sin tur til å score. Josh fikk spilt fram vår hurtige spiss, og Emil fikk endelig være med på scoringsfesten da han puttet Fagerstrands sjette mål i kampen, og det etter bare to minutter av andreomgangen.

6-0 signert Emil, feires av spisskollega Josh.

Etter et dribleraid av de sjeldne på Myklerud, hvor alt som fantes av Oppsal-forsvar forsvant da Oliver viste sine tekniske ferdigheter med ballen, skulle Fagerstrand øke til 7-0. Men i stedet for å sette ballen selv i mål, valgte Oliver å spille fram Emil, og sistnevnte takket for tilliten ved å plassere ballen bak Oppsal-keeperen. Begge spillerne fikk fortjent hyllest av resten av laget!

Emil gratulerer etter å ha satt sitt andre mål for dagen, og Fagerstrands 7. mål i kampen.
Servitør Oliver fikk også fortjent hyllest, etter å ha driblet alt og alle, og servert Emil det som skulle bli Fagerstrands 7-0-scoring.

Og i det åttende minuttet av andreomgangen skulle målbonanzaen fortsette. Oliver puttet sitt andre for dagen og ga Fagerstrand 8-0-ledelse mot Oppsal 3. Hans andre scoring for kvelden i tillegg til assisten på 6-0.

8-0 etter scoring av Oliver (t.h.)

Det var flere spillere i rød trøye som ville melde seg på i scoringsfesten. Vår back- og kantspiller Leon skulle få æren av å sette Fagerstrands 9. mål for kvelden 16 minutter ut i andreomgangen. Rasmus var servitør, og Leon knallet til, nok til at ballen havnet bak keeper.

Leon hadde nettopp satt inn sitt første mål for kvelden, Fagerstrands 9. mål.

Da begynte Lukas å kjenne på at det var litt småkjipt å ikke ha scoret et eneste mål i kampen, og meldte sin frustrasjon til Emil. Sistnevnte utførte «bro»-koden til det fulle, og fikk spilt fram Lukas få sekunder etter avspark. Og sjansen Lukas fikk, den utnyttet han 100 % – rett i mål og Fagerstrand ledet 10-0!

Lukas takker Emil etter å ha fått æren av å sette inn 10-0-målet for Fagerstrand.

Så skulle Markus, som var full av energi denne kampen, sikre seg matchvinnertittelen! Etter å ha blitt spilt fram av Karl Oskar viste Markus hvorfor han er en målfarlig spiller, samme om han spiller spiss eller kant, da han puttet kampens ellevte scoring! Fagerstrand vant dermed hele 11-0 mot Oppsal 3, et resultat Oppsal 3 selv vant med i forrige runde.

11-0 er også største seier i avdelingen, en rekord Fagerstrand og Oppsal 3 dermed deler. Og husker undertegnede rett var dette også den beste kampen gutta har spilt i følge hovedtrener Thomas Juul.

Fagerstrand står med en suveren målforskjell i forhold til resten av lagene. De rødkledde har én kamp til gode i forhold til KFUM 3 som gjør at de ligger på foreløpig 2. plass, to poeng bak nettopp KFUM 3.

Mål:
1-0 Rasmus, assist Sander (10 min)
2-0 Josh, assist Markus (13 min)
3-0 Oliver, assist Milosz 17 min)
4-0 Josh, assist Rasmus (18 min)
5-0 Markus, assist Sander (36 min)
6-0 Emil, assist Josh (37 min)
7-0 Emil, assist Oliver (39 min)
8-0 Oliver (43 min)
9-0 Leon, assist Rasmus (51 min)
10-0 Lukas, assist Emil (55 min)
11-0 Markus, assist Karl Oskar (67 min)

Neste kamp spilles torsdag 22. september på Myklerud kunstgress, kl. 20.15.

Laget mot Oppsal 3!