Fagerstrand G14 har vært uovervinnelige store deler av denne sesongen, men borte mot Ljan viste de rødkledde at de også «bare er mennesker».

For det var tydelig at ting ikke gikk helt på skinner for Fagerstrand fra kampstart, og det var også Ljan som tok ledelsen etter kvarteret spilt. Guttene jobbet seg likevel inn i kampen, og fikk en periode med flere gode og store sjanser, men mål ble det ikke. For flere av skuddene som i andre kamper har gått på mål, gikk i går over, til siden, i stanga, høyt over, eller heroiske blokkeringer av Ljan.

En av Fagerstrands mange store sjanser i førsteomgangen. Her headet Oliver ballen like utenfor mål.

Andreomgangen begynte lovende for Fagerstrand, men utligningsmålet kom ikke raskt nok, og frustrasjonen begynte å vise seg på banen. Det ble derfor svært god stemning blant gutta da Emil endelig putta i det 53. minuttet. Han ble spilt fram av Rasmus fra sentralt på midten, og fra 16-meterbuen vendte han av en Ljan-forsvarer og fyrte av, rett i mål!

Emil skyter fra ca. 19 meter etter å ha ristet av seg Ljan-forsvarer
Jubelscener etter å ha utlignet til 1-1

Fagerstrand presset på for vinnermålet, og Emil var nære på å putte inn nok et mål, men dessverre fløy ballen få centimetere utenfor aluminiumsstolpen. Ønsket om seiersmål skapte også store rom bak angrepet til de rødkledde. Det utnyttet Ljan på en overgang, og satte inn lagets andre scoring i det 59. minutt. De siste ti minuttene av kampen var det flere store sjanser til begge lag, men det ble ikke flere scoringer, og Ljan påførte våre helter sitt andre tap for sesongen.

Laget stilte uten Sid, lagets faste målvakt denne sesongen, men utespillerne Sander og Andreas tok målvaktsrollen i hans fravær med å stå i mål i hver sin omgang. Selv om Fagerstrand ikke hadde keeper, var det ikke akkurat foran målet til de rødkledde at kampen ble avgjørende. Det var mange sjanser til å få enten uavgjort eller seier for Fagerstrand, men det ville seg ikke. Stemningen var ikke super etter kampslutt, men gjennom sesongen har laget vist en enorm lagvilje og samhold, og ikke minst kvalitet til å vinne syv ganger på rad, så vi krysser fingrene for en underholdende sesongavslutning!

flere bilder fra onsdagens kamp:

Her var FIF centimetere fra å ta ledelsen.