Fagerstrand lå under med 0-2 til pause, men fire mål til de rødkledde i andreomgangen sikret seieren og en fantastisk snuoperasjon.

Video lenger ned i artikkelen!

Fagerstrand jobbet med å ligge kompakt, men vertene fikk likevel satt inn to scoringer før pause. I andreomgangen satte Fagerstrand inn et høyere press, og gjorde samtidig noen grep sentralt for å få utligne overtallet på midten.

Tålmodigheten i det defensive resulterte i store bakrom for Fagerstrand, og det skulle laget nyte godt av. Kvarteret inn i andreomgangen fikk Rasmus slått et hardt innlegg fra høyre, og på bakre stolpe kom Karl på løp og fikk satt inn Fagerstrands første mål i kampen. Et taktisk smart innlegg, og genialt løp på bakre stolpe!

Bildet: Karl setter inn reduseringsmålet for FIF

Så skulle Rasmus også vise avslutterferdighetene sine etter hans klassepasningen på 1-2. Karl la igjen ballen til Rasmus, og fra 35(!) meter fyrte sistnevnte av et skudd som hadde en perfekt bue over forsvar og keeper – og traff akkurat under tverrliggeren. Kampuret viste 63 minutter og stillingen var nå 2-2.

Bildet: Rasmus gratuleres etter å ha satt inn utligningsmålet

Scoringen ga Fagerstrand enda mer rom å boltre i på overganger, og på en kontring fikk Josh slått en 45-graderspasning fra høyre til Emil på venstresiden, og sistnevnte fyrte av på første-touchen – utagbar for Ski’s målvakt! Nok et strålende eksempel på samspillet mellom spissene våres, og denne gangen satt skuddet for Emil. Fagerstrand hadde nå tatt ledelsen i kampen, og det var fremdeles drøye 20 minutter igjen av kampen.

Bildet: Fagerstrand hadde nettopp gått opp til 3-2-ledelse etter scoring av Emil

Ski 2 hadde sine muligheter, men når de først kom forbi det solide forsvaret vårt var Sid der og vant samtlige én-mot-én-situasjonene.

To minutter etter at Emil hadde satt inn FIFs tredje mål var det Josh sin tur. Denne gangen var det Karl som stod som servitør, og fra ca. 19 meter skjøt Josh et skudd som satt limt opp i høyre kryss, og jubelen var like stor som da vi tok ledelsen. Gutta hadde da snudd kampen fra 0-2 i førsteomgang, til 4-2. For en prestasjon!

Bildet: Jubel etter at Josh hadde satt inn 4-2-målet til FIF

Det kunne blitt mer til Fagerstrand. Emil slo igjennom til Josh som kom alene med keeper, men til tross for å ligge perfekt onside ble det dømt offside. Andreas var nære på å sette inn en corner i førsteomgangen, det samme var Emil i andreomgangen, i tillegg til en avslutning som gikk like utenfor mål etter at keeper kom ut.

I serieåpningen tapte Fagerstrand 4-8 mot Ski 2, og 15-0 mot Bækkelaget 2. På høstsesongen har resultatene vært 2-3 mot Bækkelaget, og 4-2 mot Ski. Mot Bækkelaget var det nok av sjanser til å vinne kampen, men likevel er det en solid fremgang av vårt eldste lag siden seriestart i år.

Neste kamp er hjemme mot KFUM 2: Tirsdag 5. september, kl. 20.30 på Myklerud kunstgressbane.

Flere snapshots fra kampen: