Fagerstrand Idrettsforening fikk hele 137.498 kroner som er øremerket materialer og inventar til kiosk og utstyr.

– Det er helt fantastisk. Det er den beste nyheten jeg har hørt på veldig lenge. Dette betyr veldig mye, sier styreleder Dag Anders Brede hos Fagerstrand Idrettsforening.

Abonnerer du på AMTA kan du lese nyheten her: https://www.amta.no/amta-deler-ut-300-000-kroner-disse-har-fatt-stotte/s/5-3-1215306

Han forteller at pengene skal komme godt med til et anlegg for utstyr. De har hatt en konteiner i cirka 20 år. Han forteller at de har vært i dialog med kommunen rundt prosjektet, men har manglet finansiering, som er nøkkelen for å få prosjektet i gang.

– På Lerkendal har de fine brakker, og på Ullerudsletta har DFI sine fine brakker. Nå skal vi få noe av det samme. Vi vet ikke hvor langt pengene strekker, men vi har flinke folk og dette kan bli bra. Fagerstrand er fullt av arbeidsfolk som kan bidra her, uttaler Brede.

Det jobbes for tiden godt i FiF der utfordringene er mange. Derfor kjennes det godt når både lokalt næringsliv og Amta viser fantastisk støtte til klubben vår som i stor grad har medlemsmassene i barn og ungdom. Vi som sitter i styret er på vegne av hele klubben dypt takknemlige!