Fagerstrand har åpnet sesongen med maks uttelling, og det i en divisjon som skal være langt bedre enn hva de rødkledde kjempet mot i fjor. Og blant disse heltene i vårt A-lag i innebandy finner vi en lokal helt: Joakim Haugen Udnæs!

29-åringen fra Fagerstrand begynte med innebandy i FIF da han var rundt 13-14 år, og noe som er ganske sent i forhold til andre som har spilt på de nivåene han har levert på. Likevel har han blomstret til å bli en svært god spiller, som Fagerstrand nå nyter godt av! Kanskje noe av fordelen har vært fotball som han drev aktivt med siden han landa på fødselsbenken med fotball i hendene …

Joakim ble med i Team Follo som var en sammenslåing av FIF, Drøbak og Ski. Han hadde også en sesong med Drøbak før han spilte i Eliteserien i innebandy med Vålerenga. Men hva fikk han tilbake til FIF?

– Jeg gjorde comeback forFIF mye på grunn avsamholdet i gruppa.Det er en fantastisk gjenghvor alle drar mot sammemål. Og det trekker ikkeakkurat ned at jeg trivesmed å bo her på Fagerstrand.Å kunne spille for FIF, og levereså bra som vi gjør … detgir noe ekstra!, forteller Joakim til FIF media.

Men, til tross for å være det samme laget som kjempet i 4. divisjon i fjor, er det samme gjengen som har prestert å vinne to kamper på rad i 3. divisjon.

– Vi spiller på et høyere nivå nå, men likevel viser vi at vi har noe å gjøre også i tredjedivisjon, selv om det er nytt for mange av våre spillere. Jeg har et håp om at vi skal gjøre det bra i år, og vi er på en måte i rute med to seire av to mulige. Vi har likevel fortsatt mye å lære da nivået på motstanderne er hakket høyere denne sesongen enn den forrige, avslutter FIF-helten.

Lørdag spiller A-laget borte mot HSIL i Nordbyen Flerbrukshall! Er du i området, så stikk innom og støtt de rødkledde i lagets tredje kamp i 3. divisjon!