Fagerstrand G14 vant med solide 7 mot 1 i antall scoringer mot HSIL torsdag kveld, og det i løpet av kun 35 minutter.

Det var en del som var litt utenom det vanlige denne torsdagskvelden. Begge lag var ivrige på å komme i gang, slik at kampen startet 10 minutter før oppsatt tid. Det medførte et forsinket publikum og mediaavdeling til kampstart. Dessuten måtte HSIL gi seg til pause da laget fikk to spillere skadet og måtte gi seg, grunnet transportutfordringer kombinert med behov for legevaktsbesøk. I tillegg klarte undertegnede å markedsføre at denne kveldens motstander var ØHIL, i stedet for HSIL (forhåpentligvis finnes det én der ute med forståelse for akkurat den tabben).

Eventyrlig åpning

Kampen begynte med et særdeles offensivt Fagerstrand-press, og det tok ikke lange tiden før Sander hadde gitt de rødkledde ledelsen 1-0. Og før det tidlige målet var fornøyd var Emil foran kassa til HSIL og putta inn 2-0 etter pasning fra Karl. Og før kampen nådde 5 minutter på kampuret hadde Sander satt sitt andre for dagen, etter å ha blitt servert av Rasmus på corner. 3-0 og mye tid igjen av kampen.

Det var en eventyrlig åpning av FIF, og målscorerne fikk en fortjent pust i bakken etter snaue 10 minutter, etter å ha løpt ned forsvaret til HSIL med bue-, gjennombrudds- og bakromsløp – i alle retninger. Innbytterne hadde ikke tenkt å roe ned av den grunn, men først var det en periode hvor laget kanskje hadde tatt seieren som 100 % sikret, og og det skapte både tid og rom for gjestende lag til å spille seg inn i kampen.

Men vår nærmeste utfordrer til toppscorertittelen internt i FIF-laget (Josh) skulle finne veien til mål etter et kvarters pause uten scoringer. For 19 minutter ut i kampen hadde Josh både tid og rom til å putte inn Fagerstrands 4. scoring i kampen, etter pasning fra Markus.

Vi måtte klare oss med 10 mann da Karl måtte av i fem minutter for gult kort i en duell, men det stoppet ikke Fagerstrand nevneverdig. Med én mann mindre skulle Josh rekke å putte to mål til, og sikre seg en svært fortjent hattrick, etter å ha blitt spilt fram av både Markus og Karl Oskar på hvert av målene. Dermed tar han innpå Emil i kampen om toppscorertittelen.

Lucas ville være med på moroa! På en bakromspasning, som man skulle tro var tatt ut fra læreboka til elitefotballen, klarte Rasmus å finne Lucas på et gjennombruddsløp, og timingen var så perfekt at målet var tilnærmet tomt da Lucas satte inn 7-0-målet fra spiss vinkel.

To minutter før pausen fikk HSIL 2 sin scoring, og det på et gjennombrudd hvor de til slutt kom alene med Sid, men dessverre for vår superkeeper hadde han ingen sjanse til å nå skuddet fra gjestende lag.

Grunnet liten tropp måtte HSIL 2 kaste inn håndkle i pausen etter to skader, og dermed endte kampen 7-1 til Fagerstrand etter én omgang. Vi håper det går bra med spilleren og ønsker HSIL 2 en god høstsesong.

Noen av spillerne var opptatt av å melde at vi skulle hatt åtte scoringer etter førsteomgang. De var ikke helt enige med dommeren om at ballen hadde vært helt over kortlinja på en annulert scoring tidligere i kampen.

Laget fra start:
Sid
Sebastian – Andreas – Lukas – Leon
Sander – Milosz – Karl Oskar – Rasmus
Oliver – Emil

Innbyttere:
Lucas, Patrik, Josh og Markus

Neste kamp for Fagerstrand G14 er borte mot Ellingsrud 2, torsdag 29. september.

Neste hjemmekamp er:

Torsdag 13. oktober kl. 20.15 mot Kolbotn 3