Det ble rekordoppmøte i Bakkeløkkahallen da Fagerstrand avsluttet en strålende sesong med opprykksfest og seier på egen hjemmebane! Hovedtrener Roar Skålvik var svært fornøyd etter kampslutt!

– Det var en helt fantastisk opplevelse! Her kom det mer enn 100 publikummere for å tilbringe to timer i hallen på en søndagskveld for å overvære denne historiske begivenheten. Det er over all forventning, jeg er kjempehappy. At vi også fikk med så mange yngre utøvere som maskotter på innmarsjen gjorde dette til en helt spesiell kveld for A-laget, fortalte Skålvik etter kampslutt.

Lysshow

Og maskottene skulle virkelig få skinne da A-lagene entret banen! Til lysshow levert av Nesodden-firmaet OneSound og Ole Holmsen fikk de yngste fortjent oppmerksomhet for å geleide A-laget inn på banen før kampstart, og forhåpentligvis ble det et minne for flere av dem!

Første periode

Kampen åpnet med scoring før publikum hadde fått satt seg. Toppscorer Nicolay Martens Meyer hadde ingen problemer med å finne nettmaskene og sikret Fagerstrand tidlig ledelse etter pasning fra Oscar Krzykawski.

Frelsesarmeens Aksel Jæger satte inn utligningen syv minutter ut i kampen, men brannmann Jonas Karlström-Bjørnstad brukte bare åtte sekunder på å gi FIF ledelsen igjen etter pasning fra Nicolay Martens Meyer.

Kaptein Jørgen Karlsen satte inn 3-1 og 4-1 etter pasning fra henholdsvis Kristian Bakkeng og Edvard Larsen. Dermed gikk lagene til pause på 4-1 til Fagerstrand.

Nicolay Martens Meyer. Foto: Marius Krohn-Hauglie
Andre periode

Frelsesarmeen skulle gi Fagerstrand ekstra utfordring i andre periode etter at Aksel Jæger først satte inn et langskudd, og fulgte opp med å sette inn et straffeslag. Tremålsscoreren hadde plutselig nesten hentet inn hele forspranget til de rødkledde.

Aksel Jæger setter inn straffeslaget. Foto: Marius Krohn-Hauglie

To minutter før periode var over skulle Martens Meyer skape en liten luke før siste periode da han satte inn 5-3 for Fagerstrand etter pasning fra Jonas Karlström-Bjørnstad.

I pausen fløy ballene i hallen da over 70 deltakere blant publikum kjempet om å treffe oppi bøttene som var plassert ute på banen. Syv stykker kjempet om hovedpremien som var gavekort på 600 kroner fra den nyåpnede restauranten og baren Saga. Vi fikk også loddet ut to gavekort på 200 kroner levert av Energihuset Sport og Fritid etter kampslutt

Tredje periode

Siste perioden skulle det bli FIF-show med fem scoringer uten å slippe inn flere mål.

Publikum kåret Nicolay Martens Meyer som kampens beste spiller, og han overbeviste nok mange da han bare brukte 12 sekunder av tredje periode til å sette inn lagets sjette scoring på pasning fra Jonas Karlström-Bjørnstad.

Kjell-Inge Nygaard økte Fagerstrands ledelse til 7-3 drøye halvannet minutt senere etter pasning fra Per Øivind Mikaelsen.

FIF feirer scoring. Fra venstre: Kjell-Inge Næss Nygaard, Kristian Bakkeng, Jonas Karlström-Bjørnstad og Nicolay Martens Meyer. Foto: Marius Krohn-Hauglie

Det ble en måltørke de neste tolv minuttene, men tre minutter før full tid skulle Fagerstrand trøkke inn tre scoringer til! Først var Hugo Øren frampå med et langskudd rett i nota, før Nygaard økte til 9-3 etter pasning fra Martin Skålvik. Mens kaptein Jørgen Karlsen fikk avslutte opprykksfesten med 10-3-scoringen på pasning fra Edvard Larsen.

– Ny interesse for innebandyen

– Å få feire opprykket med seier, lysshow, profesjonell speaker og egenkomponert FIF-musikk, gjør dette til noe helt unik. Det er noen som har jobbet iherdig med arrangementer inn i imot denne kvelden og jeg vil spesielt takke Jonas Moen, Hans-Erik Karlsen, Julie Egsæter og Kacper Nowicki. I tillegg til de andre frivillige vi fikk med oss denne kvelden og gjorde dette mulig. Jeg håper at opplevelsen vil være med på å bidra til at enda flere på halvøya oppdager FIF og det arbeidet som gjøres i klubben. Og at vi kanskje kan ha tent litt ny interesse for innebandyen på Fagerstrand, avslutter en meget fornøyd Roar Skålvik.