Det manglet ikke spenning eller innsats da Emil og resten av Fagerstrands G14-lag slo Ellingsrud 2 4-3 på eget kunstgress!

Gjestene var først ute med å score. Spissen på topp var farlig for Fagerstrand hver gang han kom alene mot mål, men vertene ga ikke opp så lett. Fagerstrand brukte ikke lang tid på å utligne, og det på vakkert vis! Lukas fyrte av et skudd fra 16 meter med venstreslegga, som gikk rett i mål bak Ellingsrud-målvakten. 12 minutter spilt og vi var like langt.

FIF G14 klare til kampstart i helt nye drakter!

1-2 til 3-2 på syv minutter!

Andreomgangen, og på stillingen 1-2 favør gjestene skulle det bli en helt enorm Fagerstrand-dominans i kampen. Hjemmelaget fikk testet Ellingsruds målvakt så mange ganger at undertegnede mistet tellingen, men ikke minst metallet rundt målet ble satt på prøve av de utallige skuddforsøkene fra de rødkledde. Det var feberredninger og millimetere som stod mellom et jevnt resultat, og et målkalas!

Så skulle dagens toppscorer Emil score to mål på syv minutter, og snu oppgjøret fra 1-2 til 3-2 for Fagerstrand! På corner kontrollerte lynraske Emil ballen i mål på en corner. Hans neste scoring kom på gjennomløp i bakrom. For en snuoperasjon av de rødkledde!

4-2 og rødt kort

Men Fagerstrand var ikke ferdig! De fortsatte det høye presset, og gjenvant mange andreballer inne på Ellingsruds banehalvdel. Og der gjestenes redningsprosent av målvakten viste noe frustrasjon hos hjemmelaget, så klarte de likevel å lure inn enda en scoring.

Markus hadde dominert i kantspillet i denne kampen, men endelig skulle han få uttelling foran mål seks minutter før full tid. Med en frekk lobb over keeperen ordnet han 4-2 til Fagerstrand, og det etter en 40-meterspasning fra Filip. Denne kampen skulle vært filmet!

Det ble en scoring til for Ellingsrud, men kort tid etter fikk de rødt kort og Fagerstrand kunne surfe inn en svært fortjent seier i siste hjemmekampen før sommerpausen.

Trener Thomas Nebbenes Juul er nok veldig fornøyd med at Fagerstrand G14 også klatrer på tabellen og inntar andreplassen, i det som var deres fjerde seier på fem kamper. Se tabellen her!

– Det var en tøff og morsom kamp. Det er så god lagånd og samhold blandt gutta. Vi er veldig stolte av dem, kunne oppmann og pappa Dag Anders Brede fortelle etter kampslutt.

Se og lær: Slik utfører man Fagerstrand-ropet!