Fagerstrand G14 tok en strålende seier mot det som var serielederen før torsdagens oppgjør på Myklerud kunstgress!

Fagerstrand har kun ett tap denne sesongen, og det mot nettopp KFUM 3 som var kveldens utfordrer på motsatt side av banen. Og foran et folksomt publikum spilte 14-åringene på seg selvtillit og viste hvorfor nettopp de skulle ta over serieledelsen denne torsdagskvelden.

For et comeback!

Fagerstrand åpnet kampen best, og var nærmest scoring i åpningsminuttene. Så det var ingen overraskelse at hjemmelaget skulle ta ledelsen i kampen. Tidlig i førsteomgang kom «Josh» alene med keeper etter en bakromspasning fra Markus, og med full kontroll plasserte han ballen bak KFUM-målvakten. En fortjent scoring til Fagerstrand, og det av en spiller som endelig var skadefri etter å ha vært ute på sidelinjen siden vårsesongen. For et comeback!

Josh har nettopp satt inn 1-0-scoringen for FIF!

KFUM 3 var serieleder av en grunn, og det beviste de da de på et plassert skudd scoret utligningsmålet, en scoring Sid i FIF-målet ikke hadde sjans til å ta.

Hjemmepublikummet, benken og spillerne manet hverandre til å ikke gi opp, og fortsette å spille på, men det ble ikke flere mål før pause. Sid hadde derimot flere svært gode redninger i førsteomgang etter en god periode av KFUM 3.

Sid hadde en svært god kamp for FIF i Fagerstrand-målet!

Straffemål

Andreomgangen derimot skulle hjemmelaget stå for det meste, med et par unntak. Tidlig i andreomgangen fikk laget straffe da innlegget til Markus traff hånda til en KFUM-spiller. «Josh» stilte seg opp ved ellevemetersmerket (eller, merket dommeren pekte ut etter å ha målt fra 16-meteren), og til tross for forsøk på å psyke ham ut fra bortelaget, hadde han ingen problemer med å score sitt andre mål i kampen, og det andre for Fagerstrand! De rødkledde var tilbake i føringen.

Josh etter 2-1-scoringen til FIF.

Så skulle KFUM 3 for alvor snu stillingen. Først etter at de fikk straffe på visstnok en hands. Umulig for Sid å ta. Og så snudde de 2-1 til 2-3 da en svært kjapp spiller løp fra alt og alle og kunne alene putte ballen i mål bak vår supermålvakt. Igjen, umulig for Sid å kunne snappe opp.

Fagerstrandspillerne manet hverandre til å ikke stresse, men heller jobbe seg inn i kampen igjen (for en gjeng!!!). Og det ga resultater! Fagerstrand tok over matchen helt og holdent, og presset KFUM 3 hjemover. Og til slutt skulle alt handle om FIF:

Utligning for FIF!

Oliver i duell med både to og tre KFUM-spillere vant likevel ballen, og kom til slutt alene med keeper, og viste enorm ro da han kontrollert satte inn utligningsmålet til FIF! 3-3 og vi var like langt!

Oliver har nettopp scoret 3-3-målet for FIF.

Tre mål og serieledelse

4-3: Patrik, årets nyervervelse, tok en for laget da han ble takla hardt og gikk i bakken, innenfor hjørnet av 16-meteren. Og skaden han fikk i duellen ble fort glemt da han så «Josh» sette sitt tredje mål for dagen på straffe, til side for keeper. Utrolig kaldt av unggutten, og jubelen sto i «taket» på Myklerud kunstgressbane.

4-3-målet til Josh på straffe. Keeper hadde retningen, men nådde aldri fram til ballen.
Fortjent gratulasjon etter en strålende straffe!

5-3: Corner er mål! Det er faktisk det, ihvertfall i kveld var det det! Josh i sitt supercomeback skulle ta hjørnesparket for FIF, og med et frekt innlegg ble en forsvarspiller satt ut, nok til at han styrte ballen i eget mål! En scoring alle har dedikert til «Josh»! Sa vi at det var et super-comback? For et comeback (litt repetering, men fullt fortjent)!

Her feires 5-3-scoringen til Josh, foran hjemmepublikummet!

6-3: Så skulle Emil endelig få uttelling for alle hans ville løp! Han fikk kjempet med seg ballen rett før full tid, og alene med keeper satte han spikeren i kista og sikret Fagerstrand et strålende 6-3-resultat, og jubelscenene økte i volum da han dro igang hjemmepublikummet på sidelinjen!

Fantastiske jubelscener, forferdelig kameraoptikk. Og selv om bildet er uklart: Full jubel fra målscorer Emil, etterfulgt av en like happy Josh! 6-3!

Dermed er Fagerstrand serieledere, og det med én kamp mindre spilt enn tabelltoer KFUM 3!

Takk til absolutt alle som tok turen til Myklerud kunstgress denne høstkvelden. Det ble en super ramme for spillerne, og garantert en ekstra «boost» i toppoppgjøret mot KFUM 3.

Neste kamp for våre helter er borte mot Ljan førstkommende onsdag. Det er lov å ta turen dit også …

Laget fra start:
Sid
Sander – Lukas – Andreas – Leon
Rasmus – Milosz – Oliver – Lucas
Emil – Oliver

Innbyttere:
Filip, Sebastian, Patrik, Karl Oskar og Markus

Hendelser:
1-0 Josh, assist Markus (11 min)
1-1 KFUM 3 (19 min)
2-1 Josh str., assist Markus (40 min)