Fagerstrand G15 produserte nok av sjanser i kampen, men det endte med et knepent tap til tross for stor innsats av våre lokale helter.

Forrige møte mellom lagene var ikke av det morsomste slaget sett med Fagerstrand-øyne, men på Myklerud kunstgress tirsdag viste laget vårt helt andre takter!

Fagerstrand lå tett og kompakt fra start og stengte for Bækkelagets mange forsøk, men etter 10 minutter fikk gjestene satt inn kampens første scoring. Det skulle likevel ikke gå mer enn knapt to minutter før vi utlignet. Sander slo en ball i bakrom på høyresiden, og Emil satte inn et superrykk. Fra kanten av 5-meteren knallet Emil til på første-touch og satte ballen i mål på innsiden av motsatt stolpe – til stor jubel fra Fagerstrand-publikummet. Imponerende prestasjon fra spiss vinkel av vår nummer fire, etter genial pasning fra Sander.

Lagene gikk til pause på stillingen 1-1.

Bækkelaget åpnet andreomgangen med to tidlige scoringer, og ledet med tre mot en etter åtte minutter. Det skulle likevel ikke sette en stopper for Fagerstrand-laget. Førsteomgangen viste at det definitivt var muligheter for poeng for de rødkledde, og laget malte på med sjanser. Det som stod i veien var en god Bækkelaget-keeper, og uheldig treff på sistetouchen på flere av skuddforsøkene.

Likevel øynet de rødkledde håp om poeng 64 minutter ut i kampen. Josh snappet opp en feilpasning fra Bækkelaget og fra ca. 20 meter chippet han ballen i mål bak keeper nok en utsøkt scoring av de rødkledde.

Vi hadde to frisparkskudd som gikk i klypene på keeper, et skudd i tverrligger og ut, pluss flere store muligheter som fløy til side for mål. Dessverre ble det ikke flere mål for FIF, og kampen endte med et knepent 2-3-tap. En svært god forbedring med tanke på resultatet fra forrige oppgjør mellom lagene (0-15).

Neste kamp spilles 29. august borte mot Ski 2.