Fagerstrand IF G14 har levert en svært god vårsesong, og viste i går mot Øvrevoll Hosle at sommerpausen ikke har vært en hvilepute for laget!

I regnvær på Ferd arena åpnet Fagerstrand ballet med en scoring etter kun tre minutter! På corner til de rødkledde havnet en retur ute på 16-meteren. Karl Oskar grep sjansen og bredsidet ballen i hjørnet, og høytflyvende Fagerstrand hadde tatt ledelsen mot vertene.

Karl Oskar har nettopp satt inn 1-0 til Fagerstrand

Likevel skulle det ikke bli flere mål i førsteomgangen. Våre helter produserte sjanser på sjanser, men det ville seg ikke mot en keeper som virkelig hadde dagen i mål for Øvrevoll Hosle, og ikke minst heroisk innsats foran eget mål av hjemmelaget. I tillegg fikk Fagerstrand et mål annulert for offside, som i følge Emil selv var korrekt. Laget var ikke langt unna tosifret antall sjanser i førsteomgangen, men det ble ikke flere mål før pausen.

En av mange sjanser til Fagerstrand i første omgang

I den svært korte pausen ga hovedtrener Thomas Nebbenes Juul og assistent Dag Anders Brede noen motiverende ord, og gjorde et par justeringer til andreomgangen. Og det skulle resultere i noen raske mål for de rødkledde.

Her får laget noen velvalgte ord fra trener Thomas Nebbenes-Juul
Fire mål på åtte minutter til FIF!

Men det skulle bare ta fire minutter av andreomgangen å endelig få en scoring mot Øvrevoll Hosles dyktige målvakt og forsvar. Skuddforsøket fra Karl ble en perfekt pasning til Oliver, og alene med målvakten brukte sistnevnte yttersiden av foten til å plassere ballen i mål. Ekte goalgetter-scoring av Oliver, og Fagerstrand ledet 2-0 på bortebane.

Oliver har nettopp satt inn 2-0-scoringen for FIF

Hjemmelaget derimot svarte med å redusere til 2-1 på en kontring i mot etter 41 minutter, men Fagerstrand skulle svare umiddelbart:

I det 42. minutt økte Fagerstrand ledelsen til 3-1. Markus driblet seg fri på høyresiden og fikk slått inn til Oliver. Målscoreren serverte Andreas, og sistnevnte takket med å banke ballen i mål på halvspretten, en ytterskru som havnet i hjørnet. Det var til tider festfotball av Fagerstrand!

Andreas etter 3-1-scoringen

Og det skulle bli mer, for i det 46. kampminuttet fikk Lucas spilt fram Markus i bakrom. Markus plasserte ballen over keeper og i mål. 4-1!

Oliver-dobbel

Men FIF var ikke ferdig der! Oliver skulle bli toppscorer i dagens kamp. Fagerstrand var i full scoringsmodus og kjørte meget(!) høyt press mot Øvrevoll Hosle. Og det ga uttelling! Oliver fikk snappet opp en løs ball, og skjøt ballen mellom bena på målvakten, og sikret seg sin andre scoring for dagen.

Tomålsscorer Oliver setter inn 5-1-målet

Fagerstrand produserte flere sjanser uten at det ble flere mål til de rødkledde, men sent i kampen fikk vertene derimot en straffe. En straffe helt utagbar for Sid i FIF-målet. Det ble siste scoring i oppgjøret, og sluttresultatet ble 5-2 til Fagerstrand, en foreløpig serieledelse til FIF! KFUM 3 spiller sin hengekamp i kveld (fredag 19. august). Skulle de vinne tar de over serieledelsen igjen.

KFUM 3 er forøvrig neste motstander for Fagerstrand. Kampen spilles torsdag 1. september på Myklerud kunstgressbane! Har du ikke sett FIF-laget hittil i år, så er det på tide nå!