Martin Skålvik satte inn det som er en historiske scoringen for Fagerstrand. Aldri før har klubben vært i 2. divisjon, og i dag satte Martin inn den første scoringen for FIF på dette nivået.

Video nederst i artikkelen

Det ble ikke seier i første oppgjør av sesongen, men laget viste kollektivt ansvar, og viste stort potensiale å bygge på videre i sesongen. Det var et sterkt Akerselva 2-lag som møtte opp i Bakkeløkkahallen, men likevel satt mange med en følelse av at Fagerstrand hadde fortjent mer i oppgjøret som endte 5-9. Gjestene var dødelig effektive, mens våre helter fikk ikke like god uttelling på de mange sjansene laget hadde.

Martin Skålvik satte inn den første scoringen tidlig i kampen etter at han brøt en pasning godt inne hos Akerselva 2. Tim Salvesen bidro med 2-2-scoringen fra høyre side etter å ha blitt spilt fram av Jonas Karlström-Bjørnstad. Lagene gikk til pause på stillingen 2-3 i favør gjestende lag.

Andre periode hadde Akerselva 2 tre raske scoringer, fra 22:33 til 26:47 hadde stillingen i kampen endret seg fra 2-3 til 2-6. Martin Skålvik fikk satt inn et reduseringsmål etter 35 minutter, slik at pauseresultatet før siste periode var 3-6.

Akerselva 2 åpnet siste periode med å sette inn 3-7, mens Jonas Karlström-Bjørnstad fikk satt inn en redusering etter pasning fra vår hjemvendte helt Lasse Kristiansen. Gjestende lag svarte kontant og økte til 4-8 og 4-9 før Kjell Nygaard – som hadde fått mye juling – satte inn kampens siste mål som fastsatte resultatet til et 5-9-tap.

Akerselva 2

99Akerselva 2 02:34', 08:44', 18:20', 22:33', 24:25', 26:47', 45:27', 51:22', 55:13'
50:44', 55:50'