Endelig skulle resultatet gå veien for Fagerstrands førstelag i innebandy.

For første gang i historien har Nesodden et innebandylag i 2. divisjon, men poengene har uteblitt FIF-laget etter flere knepne tap så langt i sesongen. I dag skulle riktignok de historiske poengene endelig sitte!

Fagerstrand ledet med 3-0 mot Drammen i Bakkeløkkahallen etter første periode. Med Martens-Meyer igang igjen etter pappaperm skulle det bli poengfangst fra start. Han satte inn de to første målene til FIF, assistert av van der Lende på første scoringen. Kaptein Karlsen satte inn FIFs tredje mål, etter å ha blitt servert av van der Lende.

Andre periode skulle Drammen hente seg inn i kampbildet, og vant perioden 2-1. Fagerstrands mål ble scoret av Udnæs, etter målgivende fra Krzykawski. Det stod dermed 4-2 inn i siste periode.

Med syv minutter igjen av kampen satte Drammen inn et nytt reduseringsmål, og de utlignet da det stod igjen under ett minutt igjen av kampen. Fagerstrand ga ikke opp, og med 25 sekunder igjen av kamptiden skulle Udnæs sikre seg matchvinnertittelen da han satte inn 5-4-målet. Dette ble en seier som går inn i historiebøkene som de første poengene noensinne for et innebandylag på Nesodden, og noe å være stolt av i FIF!