FIF A-lag innebandy har bidratt til nok en historisk rekord for Fagerstrand og Nesoddens innebandyhistorie da laget sikret opprykk til 2. divisjon etter å ha slått Østensjø 2 på bortebane!

Med en kamp igjen har FIF innebandy allerede vunnet 3. divisjon etter å ha vunnet 8-5 mot Østensjø 2, og igjen har laget satt ny rekord for Nesodden med opprykket (forrige rekord var opprykk til 3. divisjon).

Flere av spillerne på dette historiske laget har vært med helt tilbake siden 2016/2017-sesongen, og noen har vært med enda lenger enn det! Og nettopp denne gjengen, pluss noen tilskudd, har nå plassert Nesodden på innebandykartet etter nok et opprykk. For et lag vi har!

Søndagoppgjøret åpnet riktignok med en scoring av Østensjø 2, men det var også første og siste gang Oslo-laget var i føringen denne kvelden.

Kjell Inge Næss Nygaard tok et raid fra egen halvdel, og smalt inn utligningsmålet høyt i venstre kryss. Og spillende trener Hugo André Øren ordnet ledelse til rødtrøyene da han satte inn et skudd ca. halvveis inn på banehalvdelen til Østensjø 2.

Øren var også toneangivende på lagets tredje scoring da han slo en pasning fra midtbanen til Martin Normann Skålvik som lå ute på høyre side, og til tross for press fra Østensjø-forsvarer, klarte Skålvik å finte ut spilleren, og plassere skuddet i «keeper-hjørnet». Østensjø 2 utlignet før første pause, slik at stillingen var 3-2 til Fagerstrand etter første periode.

Fagerstrand økte til 4-2 da Kristian Bakkeng lurte ut keeper, rundet baksiden av bortemålet og fikk sneket inn ballen i «åpent» mål, til tross for press fra to Østensjø-spillere. Østensjø reduserte til 4-3 som også var pauseresultatet etter andre periode.

Siste periode skulle det bli fire mål til Fagerstrand (og to til Østensjø), og tre av disse var signert søndagens poengsanker: Martin Skålvik. Først økte han resultatet til 5-3 etter en frekk pasning fra Bakkeng, så stod han for 6-4 etter at Jørgen Karlsen fant ham tvers over på høyre side, og siste scoringen til Skålvik kom etter en langpasning fra Oscar Krzykawski. FIF ledet på dette tidspunktet 7-5, men evigunge Bakkeng var ikke ferdig med sin scoringsform, og 23 sekunder før full tid satte han inn 8-5 for Fagerstrand, etter pasning fra Krzykawski.

Dermed vant Fagerstrand oppgjøret, og sikret samtidig et historisk opprykk!

Se målene her:

Vinnerlaget!