Endelig kunne vårt G15-lag slippe jubelen løs da de sikret tre sterke poeng borte mot KFUM 2!

Video: Se video av FIF-målene nederst i artikkelen!

Fagerstrand har åpnet sesongen med to svært tøffe kamper som begge har endt med tap, men tirsdag kveld satt spillet for de rødkledde fra Nesodden.

Det kunne fort vært KFUM 2 i føringen i kampen da KFUM-spilleren kom alene mot vår sisteskanse Sid. FIF-keeperen var tidlig ute og fikk blokkert skuddforsøket mesterlig. Kontringen skulle derimot åpne målkontoen for Fagerstrand. Josh utnyttet en feil i bakre rekker hos KFUM og stanget inn 1-0 for FIF etter ni minutter. FIF-spiller Karl Oskar hadde også en kjempesjanse tidlig i kampen, da han var bare centimetere fra å sette inn kampens første mål på et innlegg fra høyre.

2-0-scoringen skulle også bli signert av Josh, og igjen kom målet etter at han utnyttet en feil hos KFUM. Like utenfor 16-meteren dempet han ballen med brystet, og fyrte av mot venstre stolperot. Utagbart for sisteskansen til Oslo-laget.

KFUM hadde ikke gitt opp, og spiller nummer 48 hos Oslo-laget fyrte av et skudd fra ca. 22 meter, men heldigvis for Fagerstrand gikk skuddet i tverrliggeren og ut.

3-0 kom etter et flott spill oppover på venstrekanten for FIF. Karl Oskar klarte å snike seg inn langs dødlinjen, og fikk slått ut en 45-graderspasning til Markus. Sistnevnte utførte et mesterlig medtak, og bredsidet inn FIFs tredje mål for kvelden.

4-0 var et drømmemål signert Emil. En svært høy ball fra Rasmus nådde Emil på spurtløp i bakrommet til KFUM. Og fra høyrespissen av 16-meteren, godt presset av KFUM-forsvaret, fyrte han av på vristen hvor ballen fikk en perfekt perfekt bue over keeper og i mål. Utagbart for keeper, drømmescoring av Emil!

Emil var ikke mindre ivrig på å score mål etter drømmetreffet. Fra høyre dødlinje fikk Sander spilt inn en pasning Emil, og helt upresset kunne han sette inn lagets femte scoring – hans andre for kvelden.

6-0 skulle bli scoringen med høyeste jubelvolum. Vårt nye tilskudd Hassan førte og førte ballen mot KFUM, mens forsvaret rygget og rygget. Og til slutt var det stor nok åpning for vår kantspiller til å sette inn hans første mål for FIF etter et kraftskudd til høyre i mål.

KFUM hadde ikke resignert, og på corner fikk de satt inn en redusering da spiller nummer 70 headet inn lagets ene mål i kampen.

Og da uret bikket mot 66 minutter var det tid for målshow og ekte hattrick fra Emil. Først etter en gjennombruddspasning fra Rasmus, hvor Emil fikk dratt av forsvareren og satte inn 7-1. Så var det Karl Oskar som spilte inn en ball sentralt mot bakrommet, og via en KFUM-spiller fikk Emil tak i ballen og satt inn 8-1-målet. Men målshowet var ikke over. Karl Oskar fant Emil igjen sentralt på topp, og med et perfekt bueløp fikk Emil lurt av KFUM-forsvareren og satt inn kveldens siste mål, og hans femte i kampen.

Vi takker KFUM 2 for kampen og ønsker dem lykke til videre i sesongen!

Kunne du tenke deg å begynne med fotball, eller kunne det vært noe for ditt barn? Ta kontakt med oss om du skulle være interessert! E-post: leder@fotball.fagerstrand.no!