Kampen var full av dueller, bristede ribbein og annulerte scoringer for Fagerstrand. Og da var allerede FIF-troppen ganske barbert av skader og annet forfall slik at Per Øivind Mikaelsen måtte stille med bihulebetennelse og hodepine.

Video fra kampen ligger nederst i artikkelen!

Og det begynte på verst tenkelig måte, for da klokken viste 6 minutter og 3 sekunder ledet Monolitten 2 allerede med 0-2. Hjemmelaget begynte å føle seg bortdømt i duellene, og spesielt da Hans Erik ble albuet og gikk rett i vantet. Sistnevnte ble påført bristede ribbein og slet med smerter i store deler av kampen. Frustrasjonen ga derimot resultater, for da en heltent Per Øivind med dundrende hodepine forserte hele Monolitten-forsvaret fra eget mål, og hamret inn reduseringsmålet 1-2 rett før første periode var ferdigspilt, da våknet det et håp i hele laget. Målet ble en svært viktig vitamininnsprøytning til pause.

Mikaelsen setter inn Fagerstrands første mål for kvelden

Og fire minutter inn i andreomgangen utlignet Fagerstrand til 2-2 etter et brudd av Martin Skålvik, som serverte Nicolay Martens Meyer – og sistnevnte hadde ingen problemer med å sette ballen i mål. Og da Edvard ble gitt 2-minutter for slag på hendene til keeper, som faktisk ble utført av Monolittens egen forsvarer, klarte likevel Fagerstrand å skaffe et straffeslag i undertall. Og vår eminente teknikker Martin Skålvik hadde ingen problemer med å putte ballen i buret bak keeper.

To sekunder etter at utvisningen var over utnytter Monolitten en tellefeil bak hos FIF og utlignet til 3-3. De rødkledde skulle likevel ta ledelsen før andre periode var over. Igjen fant radarparet Martin Skålvik og Nicolay Martens Meyer hverandre, og på pasningen fra sistnevnte ordnet Skålvik ledelse til Fagerstrand etter å ha utspilt keeper på reaksjonsevnen.

3. periode åpnet med mye rart. Først hadde Jørgen Karlsen en ikke godkjent scoring hvor ballen ble lurt inn mellom stolpe og keeper, og returen trillet ut mellom beina på sisteskansen, men dessverre hadde ikke dommerduoen fått med seg at ballen var i mål, og det hele endte i en kontring i mot.

Like etter var det full jubel i hallen da alle trodde Jørgen Karlsen (igjen) hadde økt til 5-3, men 20 sekunder ut i gledesrusen meldte dommerduoen at Karlsen hadde løftet køllen til motspiller og dermed ble scoringen underkjent.

Jørgen Karlsens scoring ble annulert for denne duellen

Fagerstrand ropte på slag da Monolitten 2 avfyrte et skudd som brakk kølla til Tim Salvesen i skuddøyeblikket, mens skuddet var såpass hardt at det traff bakstanga i mål og ut igjen til en kølleløs Tim. Sistnevnte sparket ballen og fikk to minutters utvisning, mens Monolitten 2 endte målløst i forsøket til tross for at ballen hadde vært inni buret til FIF.

Skuddet som gikk i mål for Monolitten 2, men endte i 2-minutter for Tim Salvesen og ingen scoring.

Bare syv sekunder etter at FIF havnet i undertall klarte likevel Nicolay Martens Meyer å snappe en feilpasning bak hos Monolitten 2, og stormet alene mot keeper. Og uten problemer puttet Nico ballen til side for keeper og i mål! I undertall hadde FIF igjen scoret!

Gjestende lag skulle likevel få et reduseringsmål til i oppgjøret. Den fjerde scoringen til Monolitten 2 kom etter et heldig skudd som traff foten til Julie og inn. Men herfra og ut var det kun Fagerstrand det handlet om (med unntak av kroppstaklinger mot de rødkledde, spesielt mot Hans Erik Karlsen som hadde entret banen igjen seint i andre periode, teipet opp og med smerter).

6-4 kom etter 58 minutter og 31 sekunder hvor Martin Skålvik puttet på pasningen fra Jørgen Karlsen. Så økte Nicolay Martens Meyer stillingen til 7-4 etter pasning fra Martin Skålvik (59:26), og få sekunder før full tid skulle Edvard Angen Larsen endelig få sin scoring for sesongen da Dag Asle Johansen fant ham på motsatt side, og med full kontroll satte han ballen til venstre for keeper, og hadde en fortjent seiersrunde langs tribunen! 8-4, og tre scoringer innenfor 1,5 minutt før full tid.

Ett fattig poeng mangler!

Med lørdagens seier mot Monolitten 2 er Fagerstrand ett fattig poeng unna fra å bli serievinnere i 3. divisjon! Allerede førstkommende lørdag spiller de rødkledde sesongens siste hjemmekamp. Blir det uavgjort eller seier der kan det bli god stemning i hallen. Vi håper du finner veien til Bakkeløkkahallen, lørdag 11. februar kl. 16!

Se målen, jubelen, annulerte scoringer pluss mer:

Hvis videoen ikke vises, trykk her for å se den på YouTube: https://youtu.be/0rrr7R2Mag0