Vårt jenter 11-lag i håndball kronet en flott framgang med en fortjent seier sist søndag!

Søndag spilte laget bortekamp mot Bjørndal Gul, en kamp de vant 15-4 etter storspill av hele laget.

– Resultatet kom fordi jentene jobbet sammen som et lag. De var flinke til å prøve å skyte på mål – som resulterte i scoringer. Det ga dem en mestringsfølelse, glede og motivasjon til å fortsette å tørre å gå på mål. Dette har vi jobbet mye for, fortalte trener Lenita Ahlstrøm til fagerstrandif.no.

– Gøy å se utviklingen!

Det var mye å glede seg over som ga resultat i 15-4-kampen. Treneren kunne ikke fullrose jentene nok for innsatsen de har lagt ned.

– Vi hadde et hardtarbeidende forsvar, som støter og gir mye motstand. Og når vi i tillegg har en keeper som stod som en mur for oss – og reddet nesten alt som kom forbi forsvaret – så var det ikke noen tvil at dette var en vell fortjent seier. Det er gøy å se utviklingen til jentene, poengterte Ahlstrøm.

Neste kamp for jentene er lørdag 2. desember borte mot Ellingsrud 2, mens søndag 10. desember spiller jentene to hjemmekamper i Bakkeløkkahallen mot Kolbotn Rød (kl. 11:00) og Oppegård Rød (kl. 12.50). Vi håper du tar turen til Bakkeløkkahallen og heier fram J11 i de to siste hjemmekampene før jul!