Her setter Marius Krohn-Hauglie inn det som er den første scoringen til det nyopprettede andrelaget i innebandy.

Se video av mål og intervju nederst i artikkelen!

Før sesongen valgte FIF innebandy å opprette et andrelag på seniornivå, hvor alle som har hatt lyst har kunnet bli med. Her finner vi blant annet flere kvinner i stallen, i tillegg til det som er en god miks av yngre og ikke like unge spillere. Blant annet ble det satt klubbrekord med evigunge Harald Johnsen fra start.

I andrelagets debut ble det en tøff åpning med to rasker scoringer i feil mål, men vårt nyoppstartede lag imponerte utover i kampen, og fikk virkelig igang maskineriet som ga Bærums Verk 2 noe å tygge på. Marius Krohn-Hauglie fikk æren av å sette den første scoringen for andrelaget, i klubbens historie. Det var forøvrig Marius sin første kamp med kamptrøye på 30 år. Sist var han 13 år og deltok i en annen idrett. Vårt hjemvendte talent Lucas Schau Olsen bistod med den målgivende pasningen.

Verket svarte med to raske scoringer like etter, og gikk til første pause med en tremålsledelse mot vårt nyeopprettede lag.

Men i andre periode skulle Fagerstrand virkelig vise seg fram med å vinne perioden 2-1. Det var Verket som åpnet med scoring, men våre nye helter hadde ikke gitt opp. Andrelagets kaptein Edvard Angen Larsen fant Emil Walsett, og sistnevnte fyrte av et skudd i nettmaskene. Gjestespiller Martin Skålvik ville ikke være noe dårligere og satte inn den andre scoringen i perioden for FIF, etter målgivende fra Lucas Schau Olsen.

I tredje periode var det stor stemning i hallen da FIF 2 reduserte til 4-5 etter scoring av Lucas Schau Olsen. Live Garseg stod for den målgivende pasningen. Til tross for at Verket økte til 4-6 var det ikke en nedbrutt gjeng som gikk av banen etter full tid. Laget bestod av flere debutanter, og noen av disse har aldri spilt en seriekamp i innebandy, mens andre har hatt en lengre pause. Derfor var kaptein Edvard Angen Larsen svært fornøyd etter kampen.