Fagerstrands A-lag i innebandy har vunnet samtlige kamper på denne siden av nyttår, og står med åtte strake seire i årets serie etter laget slo Frelsesarmeen.

Laget har faktisk ikke tapt en seriekamp siden 21. oktober 2021(!) da de ble beseiret av Haugeruds andrelag 2-3 i 4. divisjon.

Frelsesarmeen var halvøyalagets utfordring i tirsdagskampen 6. desember, og tidlig tok FIF ledelsen oppskriftsmessig mot et lag som kun har ett poeng på tabellen etter fem kamper. Nicolay Martens Meyer (assist Hugo Øren) og Kjell Inge Nygaard (assist Nicolay Martens Meyer) stod for lagets scoringer i første periode og FIF ledet allerede 2-0 til første pause.

Andre periode ga muligens våre helter litt lavere skuldre, for selv om laget hadde overtall da Frelsesarmeen-spilleren Jan Thomas Hagen ble utvist tidlig i omgangen så skulle en feil gi vertene et reduseringsmål. 10 minutter etter det famøse baklengsmålet fikk Martens Meyer satt inn FIFs tredje for dagen og sikret et 1-1-resultat i andre periode, 3-1-ledelse til siste periode.

Det skulle likevel bli fullt kjør siste 20 minuttene. Frelsesarmeen hadde en ny, tidlig scoring i siste periode også, før Martin Skålvik like etter ordnet 4-2 til Fagerstrand etter assist av kaptein Jørgen Seim Karlsen.

Frelsesarmeen klarte likevel å hente inn tomålsledelsen etter scoring i det 47. og 48. kampminutt. Og nervene ble ikke mindre i kampen da Oscar Krzykawski fikk to-minutters utvisning med drøye syv minutter igjen å spille. Likevel var det en svært god Julie Egsæter i mål bidro til å holde liv i kampen for Frelsesarmeen øynet muligheten til en skrell på hjemmebane mot serieleder Fagerstrand.

Fire minutter før full tid fikk Nicolay Martens Meyer satt inn hans tredje scoring i kampen, og FIFs femte mål, etter assist fra spillende trener Hugo Øren. Og det var nok til å stikke av med matchvinnerscoringen. Fagerstrand viste en stor laginnsats da de klarte å hale i land en viktig seier mot Frelsesarmeen, og der skuddet traff mål leverte Julie redningsbonanza, alt i alt nok til en 5-4-seier på bortebane.

Dagen etter den seige seieren fikk Fagerstrand også beskjed om at hjemmekampen mot Ellingsrud ikke er mulig å omberamme, og laget får da en walkover med 5-0-seier. Det gir hele åtte kamper uten poengtap for Fagerstrand!

PosLagKVUT+-+/-P

Nekter å snakke om opprykksmuligheter

Roar Skålvik og Hugo Øren (trenere for FIF A-lag) nekter å kommentere spørsmål om mulighet for opprykk til andredivisjon. A-laget står med åtte strake seire av åtte mulig, og har igjen fire kamper av sesongen mens de troner på toppen av 3. divisjonstabellen. De nærmeste utfordrerne Holmlia og Ellingsrud står per nå med to tap, men skulle Fagerstrand ryke på tap over nyttår vil førsteplassen fort bli ulidelig spennende.

– Jeg har ingen tanker rundt et eventuelt opprykk enda. Jobben er ikke ferdig. Fokuset mitt ligger ikke så langt frem i tid, forteller Hugo Øren.

Etter å ha vunnet mot «alle» (laget har ikke spilt mot Monolitten 2, men vant på walkover), så står likevel Fagerstrand med knepne seire mot Østensjø 2 (8-7), HSIL i ett av oppgjørene (4-3), samt nå Frelsesarmeen (5-4), og i alle kamper har laget ikke vært like mye «på» som de har vist i andre kamper mot antatt bedre motstandere hvor resultatet har vært komfortabelt. Men Fagerstrand har vist at «arbeidsuhell» kan rettes, f.eks. da laget vant returoppgjøret hjemme mot HSIL (6-3) var det ingen tvil om hvem som var best.

«Seriefinale» i Bakkeløkkahallen mot Holmen

Lørdag 14. januar kan i teorien serien avgjøres når Fagerstrand tar i mot nærmeste utfordrer til opprykk: Holmen. Da skal Oslo-laget få møte «Fagerborg» (ref. Holmen) i Bakkeløkkahallen, til det som kan bli en svært viktig og trolig avgjørende kamp om opprykksmulighetene i avdelingen. Skulle Fagerstrand stikke av med seieren må laget ha en totalkollaps i de påfølgende tre kampene for at Holmen eller Ellingsrud overhode skal ha noen sjanse på opprykk etter innspurten.

Mangler du nyttårsforsett? Hva med å skulle stille som tilskuer på kampen mot Holmen? Vi håper at du tar med deg selv, pluss venner og familie, til Bakkeløkkahallen lørdag 14. januar kl. 16! Da inviterer vi til stor underholdning når Fagerstrand skal kjempe om poengene mot Holmen.